Välkommen till kundtjänst!
Skriv in ditt nyckelord så får du snabbt svar.
  • Bagage och assistans
  • Innan och efter resan
  • Bokning
  • Avbokning och återbetalning
  • Hotell och hyrbil
  • Namnfrågor och övrigt
  • Våra produkter och tjänster
  • Betalning
  • Ombokningar och ändringar
  • Trafikstörningar

Vanligaste frågorna just nu

Vi rekommenderar alltid att man ska kontrollera vilka villkor som gäller för handbagage och incheckat bagage på flygbolagens hemsida. Där finns fullständiga villkor. Tänk på att vissa flygbolag tar ut en avgift för bagage.

Fick du svar på din fråga?

I vissa fall kan du köpa till bagage och specialbagage. Kontakta oss så hjälper vi dig att göra en förfrågan till flygbolaget. Det är vanligt att lågprisflyg tar ut extra avgifter för att lägga till bagage. Du kan läsa mer om det på lågprisflygbolagets hemsida och du hittar ditt bokningsnummer och kontaktinformation till flygbolaget i din bekräftelse från dem. 

Fick du svar på din fråga?

Kan jag avboka min resa utan avbeställningsskydd?

Ja, du kan alltid avboka din resa, flyg, hotell eller hyrbil. Men för att få tillbaka pengarna måste du normalt ha köpt ett avbeställningsskydd. Detta gäller endast vid sjukdom mot uppvisande av giltigt läkarintyg. När du har slutfört din bokning och tryckt på ”betala” är bokningen bindande.

Avboka flyg?

Om du vill avboka ditt flyg måste du kontakta oss via mejl eller telefon. Tänk på att flyget inte är avbokat förrän du mottagit en bekräftelse från oss. Var ute i så god tid som möjligt!  Olika flygbolag har olika regler för hur sent du kan avboka. Om du ska avboka nära din avresetid och utanför våra telefontider måste du alltid kontakta flygbolaget direkt.

Flygbolagens regler tillåter i allmänhet inte återbetalning av avbokade biljetter. Vi måste alltid följa flygbolagens regler och kan inte göra egna undantag. Men i enstaka fall finns ändå möjlighet till återbetalning av flygbiljetten. Då tar vi ut en administrativ avgift som du får information om vid bokningstillfället. Flygbolaget tar också ut en avgift för avbokningen. 

Avboka hotell?

Om du bokat hotell via oss och vill avboka ska du kontakta oss så snart som möjligt så hjälper vi dig med avbokningen. I vissa fall tillåter hotellets regler återbetalning. Då avbokar vi ditt hotellrum och återbetalar hotellkostnaden minus vår administrativa avgift. Tillkommer gör även den kostnad som hotellen tar ut för avbokning. 

Avboka hyrbil

Bokning av hyrbil sker alltid direkt hos hyrbilsföretaget. Vänd dig därför direkt till deras kundtjänst och fråga om möjligheterna till avbokning eller ombokning.

 

Fick du svar på din fråga?

Avbeställningsskyddet gäller endast ihop med vårt eget läkarintyg, ifyllt av en läkare. Intyget ska vara styrkt med läkarens namn, underskrift,  kontakttelefon och stämpel.  Följ instruktionerna på läkarintyget.

Ett formulär för avbokning finns att hämta i resevillkoren. Tänk på att din avbokning måste ske senast två timmar innan utresan påbörjas. Du avbokar via mejl eller telefon. Om du inte avbokar senast två timmar innan avresa, kommer du inte få någon återbetalning.

Om du vill eller måste avboka utanför våra telefontider hänvisar vi dig direkt till flygbolaget.

Vid avbokning tar vi ut en administrativ avgift. Vi återbetalar inte avgiften för avbeställningsskyddet eller kreditkortsavgiften. För mer information hänvisar vi till våra resevillkor.

Fick du svar på din fråga?

Om du köper vårt supportpaket hjälper vi dig att undersöka olika önskemål och möjligheter, till exempel att hitta nya alternativ om ditt flyg skulle bli inställt.

Tjänsten fungerar via ett kontaktformulär som du hittar på ”Våra produkter och tjänster” under ”Kontakta oss” på våra sajter. Klicka på ”Skriv till kundservice” och välj sedan den nivå på Supportpaketet du har köpt så att vår kundtjänst vet. Ditt val av Premium eller Platinum avgör hur snabbt du får svar och hjälp med återbetalning. Platinumkunder får högsta prioritet.

Detta ingår i Supportpaketet, vi hjälper dig med att:

· Hitta bästa möjliga alternativ om flygbolaget ändrar sina tider (enligt flygbolagets regler).

· Kontrollera möjligheterna att boka av eller omboka din resa (ombokningskostnad tillkommer enligt flygbolagens regler, reglerna finns på din biljett).

· Få tillbaka dina pengar snabbare i fall du har rätt till återbetalning.

· Hålla koll på ombokningsmöjligheter om ditt flyg blir inställt.

· Hjälpa dig att framföra önskemål om babykorg för spädbarn (oftast inte möjligt på flyg inom Europa).

· Registrera ditt bonuskort hos flygbolaget.

Supportpaketet är en tjänst vi erbjuder våra kunder i samband med bokningstillfället. Det är även möjligt att teckna supportpaketet i efterhand mot en avgift.

Eventuella extra avgifter från leverantören kan tillkomma. Supportpaketet återbetalas inte vid avbokning av resan eller om flygbolaget inte kan tillmötesgå framförda önskemål.

Fick du svar på din fråga?

Mejla till kundservice

Klicka här för att komma till våra mejlformulär

Mejl besvaras måndag–fredag mellan kl 09.00–16.00.

Ring Kundservice

0770-45 74 17
Måndag–fredag: 09.00–20.00
Lördag–söndag: 09.00–16.00

Mellan kl 16.00-20.00 samt helger besvarar kundtjänst dina frågor på engelska.